Medical Marijuana Evaluations

מהפכה שקטה – אורט סינגאלובסקי

בפרויקט "הלכה למעשה" המשלב מלגה, תרומה לקהילה ועיון במקורות היהדות – "ארון הספרים היהודי" – נפגשו עשרים סטודנטים הנוטלים חלק בפרויקט, כפי שהם עושים מדי חודש בחודשו, עם  מרצה שחשף בפניהם את הנושא "חרדה חברתית". להלן דבריה של הסטודנטית אנה בדנוב מכיתה י"ד מרום המשתתפת בפרויקט.

"התבקשתי לסכם את המפגש לכן אתחיל מתחילת המפגש…

בתחילת המפגש צפינו בסרטון ששמו היה "מים לא שקטים". הראו בו ילד/נער/אדם, כל אחד ומה שהוא ראה בדמות שהייתה בסרטון. דמות זו בסוף הסרטון נחשפה בפנינו והיא הייתה נער שהוריד מעצמו את כל השכבות שהיה מכוסה בהן. הסרטון המחיש לנו את האדם שהוא  מוחצן פחות ושקט יותר, שאורך לו זמן רב להיפתח בפנינו כקהל הצופה בו, וכך בעצם  אפשר להקביל את זה למה שקורה לנו במפגשים עם החברים בבתי הספר.

לאחר הפתיחה שאל אותנו המרצה  אם נתקלנו באנשים עם חרדות חברתיות או ביישנים, מעט אנשים ענו שהם נתקלו במצבים כאלה בעצמם או בסביבתם.

לאחר מכן העביר לנו המרצה  מצגת קצרה שהסבירה מעט על תרבות האופי של פעם, שבה גרו האנשים בכפרים ובין תרבות הפרסונה המודרנית של ימינו והיא תוצאה של תהליך המודרניזציה.

תרבות של אופי היא התרבות שהייתה מקובלת לפני המהפכה התעשייתית ובה האנשים היו גרים בכפרים ובתים סמוכים זה לזה, וההיכרות הבין אישית הייתה עמוקה יותר ובטווח ארוך של היכרות, לעומת התרבות של פרסונה (מסיכה), הקיימת כיום, שהיא תרבות היא קצרת טווח מבחינת היכרות ואישית פחות.

אח"כ חולק לנו דף על איך לטפח תלמידים שקטים, כלים שנועדו לאנשי חינוך. נחשפנו לדרכי החשיבה והפעולה כלפי הילד השקט יותר והמוחצן פחות. כולם הסכימו שצריך למתן בין שני הצדדים. למופנם צריך חיזוק מבחינת הביטחון ולמוחצן יותר צריך להדגיש את הגבולות של ההחצנה שלו כי אופי אחיד של החצנה או אופי אחיד של ביישנות עלול להזיק לאדם עצמו ולסובבים אותו.

לבסוף מסקנתי היא שצריך לקבל כל תלמיד/ה באשר הוא וצריך לפנות אליהם בגישה שמתאימה לכל אחד מהם. לתלמידים השקטים יותר צריך להקדיש זמן, לטפח ולקדם אותם מבחינת הביטחון העצמי ולתת להם הרגשה שהסביבה שמקיפה אותם אינה עוינת כפי שהם מרגישים, ולתלמידים המוחצנים יותר בעלי יתר הביטחון, לקדם אותם מבחינה רגשית להקשבה, להפנמה, ולהיענות לאחר ולסביבה.

ברצוני גם להודות למרצה שהוא גם האחראי על הקמת עמותת רקפת, הוא גרם לי להבין שבגדול יש לנו עוד הרבה ללמוד על חינוך הילדים וגם על עצמנו, איך אנחנו יכולים ללמד את התלמידים שלנו להרגיש יותר נוח בסביבתם."

אנה בדנוב

אנה בדנוב - פרויקט הלכה למעשה