Medical Marijuana Evaluations

מהפכה שקטה – מידע לאנשי חינוך ויועצות

יועצות ממליצות על הפעילות בתחתית הדף

פעילות הדרכה לצוותים חינוכיים – איך לקדם ילדים שקטים במערכת החינוך: זוהי פעילות שמטרתה להפנות זרקור חיובי לעבר בני נוער ביישנים ומופנמים – על הקשיים שעומדים בפניהם, האיכויות הטמונות בהם, והכי חשוב – איך אפשר לעזור להם לממש את הפוטנציאל שלהם. אשמח להגיע לישיבת יועצות, ישיבת צוות חינוכי או לפגישה אישית עם היועצת כדי להעביר את הפעילות. הפעילות מוכרת ומאושרת על ידי משרד החינוך: מספר 1704 במאגר התכניות הממוחשב של משרד החינוך. משך הפעילות כשעה ורבע. יש צורך במקרן ברקו

 

מבנה הפעילות:

הקדמה

  1. סטטיסטיקה והגדרות: חרדה חברתית לעומת ביישנות
  2. עליית אידיאל המוחצן במדינות המערב – כיצד התקבעה המוחצנות כאידיאל תרבותי במערב

א. איך זה קרה ומה הפסדנו בדרך – המעבר מהכפר לעיר

ב. מיתוס המנהיג המוחצן והכריזמטי – האם משה רבנו היה נבחר היום?

  1. על ביולוגיה, סביבה ורצון חופשי – מה גורם לביישנות?

וגם: האם יש אפשרות להשתנות לאחר גיל הילדות

  1. כלים פרקטיים: איך לטפח ילדים שקטים או כלים לאנשי החינוך – דף כלים לחלוקה עבור היועצות ואנשי חינוך.

ואז דיון מעמיק בנושאים הבאים:

  1. איך להבחין בין ילד שקט וטוב לו לבין ילד עם חרדה חברתית
  2. איך להעביר לילדים שקטים מסר של קבלה
  3. איך לעודד ילדים שקטים לדבר ובכך להעצים אותם
  4. שיטת הוראה מאוזנת
  5. איך לעודד השתלבות חברתית של הילד השקט

 

לתיאום עם אדם כדי שיגיע להעביר את הפעילות בפני אנשי הצוות החינוכי, אנא צרו קשר בנייד 0547662901 – אדם

או במייל: rakefetinfo@gmail.com

או בטופס יצירת קשר כאן

יועצות ממליצות על פעילות מהפכה שקטה:

 ענת: את אדם ועמותת רקפת פגשתי לראשונה כאשר הגיע להעביר פרזנטציה על העמותה בצוות יועצות. המפגש היה מרתק ואדם הצליח להעביר בצורה ברורה, מוחשית, מרתקת ומקצועית את נושא הביישנות והחרדה החברתית ואת פעילותה של עמותת רקפת. כיועצות קיבלנו ידע והצצה (מבחינה רגשית) לנושא שאנחנו נתקלות ומתעסקות בו כל הזמן והבנה של אוכלוסיית תלמידים שלעיתים קשה להבין ולחדור אליה. בנוסף ניתנו כלים שימושיים לשיח עם תלמידים וכתובת שאליה אפשר להפנות תלמידים שאנחנו מזהים כי יש להם קשיים בכישורים חברתיים. הזמנתי את אדם לפרזנטציה בשני צוותים חינוכיים שבהם הייתי יועצת (ז' ,י'). הפידבק מהמחנכים אחרי ההרצאה היה מצויין הן לגבי הנושא והן לגבי הכלים שניתנו. מחנכת ששמעה את הפרזנטציה איתרה בכיתתה תלמידה שחשבה שעמותת רקפת תוכל לעזור לה, היא הפנתה אותה אליי ואני יצרתי קשר עם אדם והפניתי לעמותת רקפת. התלמידה מתמידה בהגעתה למפגשים ברקפת ומדווחת על שביעות רצון גבוהה.
ממליצה בחום על הפרזנטציה לצוותים חינוכיים ואף לתלמידים עצמם וכן על פעילות העמותה.
בברכה
ענת ענבר 
יועצת חינוכית 
הכפר הירוק

נורית: אדם שלום,

רציתי להודות לך על הרצאתך המרתקת לפני המורים במועצה הפדגוגית שלנו.

הצלחת להתחבר  רגשית אל הצוות החינוכי בעזרת  סיפורך האישי

ובכך עזרת לצוות לפקוח את העיניים ולהעלות את המודעות לנושא הילדים השקטים, הביישנים ואלה עם חרדה חברתית.

בנוסף לידע התאורטי שנתת למורים, ציידת אותם בכלים מעשיים כיצד לנהוג ולהגיב מול תלמידים עם חרדה חברתית.

הפעילות הייתה איכותית ואני ממליצה לכל חדר מורים לעבור פגישת הדרכה אתך.

בתודה,

נורית בן אריה

יועצת שכבת ט'

בי"ס שמעון בן צבי

גבעתיים

 

רונית: כיועצת חינוכית ותיקה וכמטפלת התנהגותית-קוגנטיבית אני ערה למצבם של התלמידים השקטים, הביישנים, החרדים.

אלו שאינם נראים או נשמעים בכתה. הנבלעים.

מנסיון אני יודעת כי כל נער או נערה כזו הם עולם יחודי, עשיר ומרהיב אשר אינו נשמע או בא לידי ביטוי בשל ביישנות או חרדה חברתית.

אדם חשין, מנכ"ל עמותת רקפת, שם לו למטרה לסייע לנערים ונערות אלו לשבור את חומת הזכוכית המקיפה אותם ולאפשר להם חיים

איכותיים בהם יוכלו לתפקד להראות ולהשמע. אדם מכנה זאת "המהפכה השקטה".

כך, אדם מגיע אל צוותים חינוכים ע"מ להעלות את המודעות לאותם תלמידים ולתת רעיונות וכלים לעבודה איתם.

בעצות פשוטות אנו – הורים, מורים ומחנכים – יכולים לסייע רבות לתלמידים אלו.

ממליצה לשמוע את אדם וזאת ע"מ לסייע לאוכלוסיה גדולה להשתחרר מהכבלים העוטפים אותם.

בברכה,

רונית הררי

יועצת חינוכית,  MA

מטפלת התנהגותית-קוגניטיבית

 

מירי: הפעילות היתה מאוד משמעותית ותרמה מאוד להכיר את התופעה הזו של החרדה החברתית. עצם קיום העמותה משמח מאוד בעיני, ולדעתי יועצת שעובדת עם בני נוער חייבת להכיר את הדבר הזה לעומק ואני חושבת שאתם עושים עבודה מצויינת בלהנגיש אותה לאנשי מקצוע.

אני ממליצה בחום.

מירי אביב

יועצת חינוכית

הכפר הירוק

 

אלונה: מכתב המלצה לפעילות מנכ"ל עמותת רקפת מר אדם חשין

במהלך שנת הלימודים תשע"ו, עסקנו רבות בקידום וטיפוח תלמידים בעלי חרדות/קשיי חברתיים.
אדם – מנכ"ל עמותת רקפת סייע לנו רבות בתחום, ראשית העניק ייעוץ והכוונה לצוות הטיפולי בבניית תכנית מתאימה לקבוצה.

בהמשך העניק סדנא לקבוצת המחנכים אשר בה חשף את סיפורו האישי והעניק הדרכה וכלים מעשיים בקבלת התלמיד בעל החרדות החברתיות בכיתה וקידום וטיפוחו בקרב חברת התלמידים. הסדנא הועברה בדרך מעניינת המשלבת אמצעיים טכנולוגיים. בסוף הסדנא אדם היה פתוח לשאלות המחנכים ושיתף בפתיחות רבה על תהליכים שעבר תוך מתן טיפים מסייעים.

בנוסף, אדם הנחה שלוש פגישות את קבוצת התלמידים, הוא עשה זאת ברגישות רבה תוך מתן כבוד לקשייהם אך, עם יכולת אסרטיבית לביצוע משימות ההנחיה. הוא הצליח להביא אוירה נינוחה ומקבלת בקבוצה ולגרום לשיתוף פעולה. התלמידים התחברו אליו ורצו מאוד בהמשך הנחייתו.

לסיכום, שמחנו להכיר את אדם, הוא מהווה איש טיפול מקצועי ומסביר פנים, המוכן לסייע בכל דרך ולקדם תלמידים בעלי חרדות חברתיות.

נשמח לשיתוף פעולה בשנים הבאות.

צעירי אלונה
יועצת

בית הספר נעמת חולון 

קרן: רציתי לכתוב על המפגש המרתק והמעשיר עם אדם. פגשתי אדם אמיץ ורהוט שלקח את הקושי והפך אותו לעמותה שאין אחת כמוה בארץ. התרשמתי ולמדתי מההסברים ומהידע אבל בעיקר מהאדם שדיבר בפתיחות כל כך גדולה וחשף עצמו ונתן לנו נקודת ראות כל כך חשובה על סוג החרדה הזה. ההרצאה היתה משמעותית גם מבחינה אישית וגם מקצועית והיא תהיה לי לעזר במפגשים עם מטופלי. תודה מכל הלב לאדם ולצוות מתי"א שאיפשר לנו את המפגש הזה
קרן
תרפיסטית במתי"א

 

מיקי: ברצוני להודות על הרצאתך המרתקת והמלמדת. תודה מקרב לב וכבר חושבת על שיתוף פעולה אפשרי.

בברכה,

מיקי מנטש,

תרפיסטית במוסיקה מדריכה ומרכזת תרפיסטים במתי"א רמת גן

 

מיטל: אדם היקר!

ברצוני לומר תודה על ההרצאה שהעברת השבוע בפני חדר המורים.
הנושא הוא חשוב ומשמעותי ולא תמיד מקבל את תשומת הלב הראויה.
המורים שיתפו כי היה להם מעניין וכי הם למדו דברים חדשים.
המשך בעבודתך החשובה בטוחה כי העשייה שלך מסייעת ועוזרת לילדים ובני נוער רבים
בברכה
מיטל חג'בי
יועצת מקיף חשמונאים
מדריכת הכלה משרד החינוך
מיכל:
אתמול ארגנו צוות היועצות יום בביה"ס "ברוח בריאה" בו הבאנו מגוון מרצים ומנחים מתחום הבריאות הפיזית והנפשית. בין היתר הגיע להרצות בפננו אדם חשין, מנכ"ל עמותת רקפת. אדם מסביר אודות חרדה חברתית ומספר את סיפורו האישי. אני רוצה להמליץ עליו בחום רב הן להרצאות לתלמידים ובמיוחד לצוותי המורים שיכירו את החרדה.
מיכל שנהב-מלמוד
יועצת בתיכון ליאו-בק חיפה 
קרן:

הנדון: המלצה על הרצאה בפני צוות חדר המורים-בי"ס עתידים

לפני מספר שבועות התקיימה בבית ספרינו עתידים חולון  הרצאה של אדם חשין, מנכ"ל עמותת רקפת, לכל צוות המורים. ההרצאה הייתה בנושא התמודדות ילדים ובני נוער עם חרדות חברתיות וביישנות.

ברצוננו להודות לך על הרצאה מרתקת בה סיפרת את סיפורך האישי כילד וכנער עם חרדות חברתיות, ולאחר מכן נתת כלים לצוות החינוכי כיצד לזהות ילד המתמודד עם חרדה חברתית וכיצד להתמודד עם תלמידים כאלו. תודה על הרצאה חשובה, רלוונטית ברוח נעימה ומלמדת. אין ספק כי הצוות נתרם ממנה רבות. בנוסף, ההרצאה חשפה בפני צוות המורים את קיומה של עמותת רקפת ואת חשיבותה לילדים ובני נוער הזקוקים לסיוע בכל הנוגע לחרדות חברתיות.

יישר כוח,

יועצות עתידים חולון