Medical Marijuana Evaluations

טיפים לאבחון ולהתמודדות עם חרדה חברתית מאת ד"ר עידן אדרקה

איך מתמודדים?

ד"ר עידן אדרקה, פסיכולוג קליני ומומחה בחרדה חברתית, נותן טיפים כיצד לאבחן חרדה חברתית וכיצד לטפל בה.

ייתכן שיש לי חרדה חברתית אם:

  • אני מרגיש מאוד לחוץ ולא נעים כשאני מדבר עם אנשים אחרים או נמצא בקבוצה או אם כל תשומת הלב מופנית אליי.
  • אני נמנע ממצבים חברתיים בגלל החרדה. לדוגמא, לא מצביע או מדבר בכיתה, לא הולך למסיבות, לא מדבר כשאני בקבוצה.
  • אני חושב הרבה על מה אנשים אחרים חושבים עליי וחושש להישמע טיפשי או להגיד דבר לא נכון שבגללו אחרים יצחקו עליי או יתרחקו ממני.

טיפים להתמודדות:

  • לנסות כמה שיותר להיות במצבים חברתיים אפילו אם הם קשים לי – זה יכול מאוד לעזור להרגיש טוב יותר אחרי כמה פעמים.
  • לנסות כמה שיותר להתרכז באנשים אחרים בזמן שאני מדבר איתם, להתרכז במה הם לובשים או במה שהם אומרים ולא בעצמי, בגוף שלי או במחשבות וברגשות שלי.
  • התחושה הרעה שאני מרגיש במצבים חברתיים אינה מסוכנת ואינה מזיקה, היא רק מאוד לא נעימה. כל עוד אני מנסה להיות במצבים חברתיים, אפילו אם אני מרגיש רע מאוד, אני בדרך הנכונה.

קישור לשאלון לייבוביץ', לאבחון עצמי של רמת החרדה החברתית

אבחון של חרדה חברתית צריך להתבצע על ידי איש מקצוע שמוסמך לכך, אבחון לפי הטיפים הבאים אינו יכול להחליף או לבוא במקום אבחון פסיכולוגי מקצועי.

לחצו כאן כדי ליצור קשר