להתחבר טוב יותר, וקודם כל - לעצמי!
לאהוב את עצמי, ממש כמו שאני – זה תנאי בסיסי להנאה מיצירת קשרים חברתיים ומערכות יחסים. ברקפת לומדים לעשות את זה – ביחד!
במסגרת הקמפיין, הפגשנו שלושה צעירים-ות מעוררי השראה מרקפת, שהתמודדו בעברם עם חרדה חברתית, לשיחה על קפה עם נועה קירל. הסרטונים שהופקו באותם מפגשי קפה זכו למיליוני צפיות בטיקטוק, ומסייעים לנו בהעלאת המודעות לתופעת הבדידות ולמענה של רקפת. בשלב השני של הקמפיין, הצטרפו פחיות קפה נמס עלית, שהפכו לשגירות של מגוון מסרים מעצימים, ומסר אחד מרכזי: אהבה עצמית מאפשרת ומקדמת חיזוק וחיבור חברתי. הקמפיין שילב גם שלטי חוצות ותחנות אינטראקטיביות מצויידות במראה ומעודדות אהבה וחיבור עצמי! תודה לשותפים היקרים שלנו בקפה נמס עלית על התמיכה ועל שיתוף הפעולה החשוב.
פרטים נוספים – וגם כלים פרקטיים כדי להתחיל את הדרך, ללמוד להתחבר טוב יותר, לעצמך, וגם לחברות וחברים אפשר לקרוא כאן, בעמוד: אניאותי.

שיחות על קפה. נועה והחברים מרקפת נפגשו לשלוש שיחות אישיות ושיחה אחת משותפת. שיחות שהיו בהן שיתוף, פתיחות והרבה אומץ, ושלמדנו מהן על האתגרים והחוויות האישיות, שהתבררו כמשותפות בלא מעט דרכים.
שיחות שנועדו לעזור ולחבר עוד אלפי צעירות וצעירים, שיזהו בשיחות הללו גם חלקים מעצמם. כי קשיים חברתיים, ביישנות, מופנמות, הבחירה להתרחק ולהימנע חברתית, ומגוון המופעים של חרדה חברתית – משותפים להרבה מאד א.נשים. ואפשר להתגבר עליהם – ביחד!
ואכן, היתה בשיחות הללו גם הרבה אופטימיות, כששוחחו על הכלים והכוחות שרוכשים משתתפי ומשתתפות קבוצות רקפת, המסייעים בהתגברות על אתגרים חברתיים ועל תחושת הבדידות, דרך חיזוק היכולות החברתיות.

רומקה צדקה
השתתפה בקבוצת ברקפת במשך שנה וחצי, ומספרת שמדובר באחת החוויות הטובות והמעצימות שהיו לה. היא הגיעה לקבוצה מבויישת וסגורה, ובמהרה הפכה לדמות משמעותית ודומיננטית בקבוצתה ורכשה בה חברות וחברים. היום היא עובדת בחנות גלידה, תפקיד שבחרה במכוון כדי לפגוש ולשוחח עם צעירות וצעירים מדי יום.

רותם מרדכי
השתתף בעברו בקבוצת נוער של רקפת, ועשה בה דרך משמעותית מאוד. לאחר רקפת התגייס לצבא, ובחר במכוון תפקיד המחייב אותו לתקשורת ומפגש יומיומי עם אנשים – כי היה לו חשוב מאד להתגבר על הקושי ולבנות לעצמו חיים חברתיים מלאים, ללא עכבות.

אורי שכטר
בילדותה סבלה מחרדה חברתית שהשפיעה מאד על התנהלותה, וכשהשתחררה מהצבא בחרה להנחות קבוצות נוער של רקפת, כדי לסייע מניסיונה ומהחיבור האישי העמוק שלה לצורך. אורי הנחתה ברקפת במשך שלוש שנים, באהבה ובמסירות רבה, והיום היא לומדת משחק בבאר שבע.
קבוצות רקפת לילדים ונוער:
-
הכשרה ממוקדת בכניסה לתפקיד
2 ימי לימודים מרוכזים - שילוב ידע תיאורטי ותרגול חווייתי. -
שיבוץ להנחייה מעשית
הנחיה ב- CO באחת מקבוצות רקפת - מתבגרים / בוגרים, באיזור מגוריך. הנחייה שבועית בת כשעתיים. -
המשך למידה במקביל להנחייה
- הכשרה דיגיטלית (מוקלטת) בת כ- 4 שעות, בחודש הראשון.
- ליווי שוטף ומפגשי הדרכה (סופרויז'ן) והעשרה. -
התנדבות משמעותית ונתינה שיכולה לשנות חיים!
ליווי תהליכים אישיים וקבוצתיים המשלבים הנאה והנעה. -
השתייכות לקהילה מקצועית צומחת ומצמיחה
למידת עמיתים, חומרים ועזרים, אפליקציית מערכי הנחייה ועוד.
מודל רקפת מבוסס על כלים מעולמות ה- CBT והפסיכודרמה, תרגילי חשיפה והתנסות במגוון סיטואציות חברתיות, אותן הם מוצאים כמאיימות ביומיום שלהם.
איזון מתמיד בין תמיכה והנאה ללמידה והנעה – בקבוצות שלנו, בסביבה בטוחה ובהנחייה רגישה ומיומנת – הם רוכשים כלים, מתנסים וחווים הצלחות, ולאט לאט מעזים לנסות ולהשתלב יותר, גם מחוץ לקבוצה.
הנחיית קבוצה בעמותה מוערכת בכ- 4-5 שעות שבועיות בממוצע (מתוכן כשעתיים הנחייה והיתר – הדרכות, שיחות עם משתתפים/הורים ותיעודן).
ההכשרות, תוכנית הלמידה והסופרויז’ן הן חובה. העשרות והדרכות נוספות – בחירה וזכות (:
זה הזמן למלא את הטופס. לא לשכוח לצרף קורות חיים. תודה!


דרישות והתאמה לתחומי ההנחייה השונים ברקפת:
- רקע וניסיון במקצועות הטיפול (פסיכולוגיה / פסיכותרפיה / עבודה סוציאלית) ו/או – הנחיית קבוצות ו/או – ניסיון משמעותי בעבודה עם נוער, יתרון לבעלי רקע ב – CBT/LiCBT
- מנחי ילדים ונוער יכולים גם להגיע מרקע וניסיון אישי של התמודדות עם קושי חברתי משמעותי בעברם וזיקה לתחום החרדה החברתית.
- ההנחיה בתחום ילדים ונוער תהיה לרוב ב- CO, ומקנה למנחים:
הכשרה ייעודית בכניסה לתפקיד, מפגש הדרכה (סופרויז’ן) אחת לחודש על ידי מנחה מקצועית מטעם העמותה, ומפגשי הדרכה בנושאים מתחלפים אחת לחודש. כל זאת במקביל לליווי השוטף של רכזת האזור.
- רקע וניסיון במקצועות הטיפול (פסיכולוגיה / פסיכותרפיה / עבודה סוציאלית) ו/או – הנחיית קבוצות.
- רקע וניסיון ספציפי בתחום החרדה החברתית – יתרון.
- ההנחיה בקבוצות צעירים ובוגרים היא הנחיה ב- CO
- ההנחייה מקנה הכשרה ייעודית בכניסה לתפקיד, מפגש הדרכה (סופרויז’ן) אחת לשבועיים על ידי מנחה מקצועי.ת מטעם העמותה, ומפגשי הדרכה בנושאים מתחלפים אחת לחודש. כל זאת במקביל לליווי השוטף של רכזי התחום.
- נדרשת הסמכה מוכרת להדרכת הורים פרטנית וקבוצתית
- נדרש ניסיון של שנה לפחות בהדרכת הורים + ניסיון ספציפי בהדרכת הורי מתבגרים
- ההנחייה מקנה הכשרה ייעודית בכניסה לתפקיד, מפגש הדרכה (סופרויז’ן) אחת לחודש, ומפגשי הדרכה בנושאים מתחלפים אחת לחודש. כל זאת במקביל לליווי השוטף של רכזת התחום
לכל תפקידי ההנחייה נדרשים:
- אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולות אמפתיה והכלה.
- ניסיון בעבודה והנחיה קבוצתית.
- רצוי - חיבור משמעותי או אישי לתחום העשייה (קושי חברתי, חרדה חברתית).
- הנחיית קבוצות מתבגרים ובוגרים בעמותה דורשת כ- 4-5 שעות שבועיות בממוצע (מתוכן כשעתיים הנחייה). הנחיית הורים בעמותה דורשת כשעתיים שבועיות.
- כל תפקידי ההנחייה בעמותה מלווים בהכשרה והדרכות שוטפות, כמפורט.
- לכל תפקידי ההנחייה בעמותה נדרשת התחייבות לשנה לפחות.
"נותן לי תחושת סיפוק עצומה כשאני רואה משתתפים שהמסגרת מחזקת אותם ומאפשרת להם לבוא עצמם גם מחוץ לקבוצה"
מנחה בעמותת רקפת
"בפן המקצועי - אמנם הגעתי עם תעודה בהנחיית קבוצות אבל היום, תוך כדי הנחיה, אני לומדת ומשכללת את הכלים שלי דה פקטו. וכמובן מוסיפה עליהם התמחות ספציפית בתחום החרדה החברתית שקרוב מאד לליבי. בפן האישי - ההתנדבות מעניקה לי המון משמעות וסיפוק, במיוחד בימים אלו. אני באמת ובתמים מרגישה שאני משמעותית עבור הקבוצה שלי ומייצרת שינוי!"
מנחה בעמותת רקפת
הרגע שבו החלפתי את השאיפה לאושר בשאיפה למשמעות היה הרגע המכונן בחיי.
המשמעות היא החותם הייחודי שאנחנו משאירים בעולם, ולכן אני עסוק ביצירת עקבות.דר' שמעון אזולאי, פילוסוף