מגוון התכניות הפסיכו-חינוכיות שלנו לבתי הספר

בית הספר הוא הזירה החברתית המשמעותית והנוכחת ביותר בחייהם של ילדים ונוער, בה הם נדרשים למיטב יכולותיהם וכישוריהם הסוציאליים באופן יומיומי. אופן תפקודם במצבים אלו משפיע ומכריע לא פעם לגבי תפיסתם את עצמם, תפיסת החברה אותם, צמיחתם, התבגרותם והתפתחותם האישית.

התכניות שלנו, לבתי הספר ולמערכת החינוך נועדו לסייע לתלמידים ולתלמידות המתקשים בסיטואציות חברתיות וחווים בדידות ואי השתלבות, בשל מופנמות או חרדה חברתית.

באמצעות תרגול וחשיפה למצבים הנתפסים בעיניהם בשגרה כמאיימים – אולם בקבוצת רקפת הם מועברים בצורה חווייתית ובסביבה בטוחה ומוגנת – אנו מאפשרים לבני ובנות 9-18 (בקבוצות גיל שונות) לשבור את מחסום הביישנות, להעז ולקחת חלק.

פעילויות העמותה מוכרות ומומלצות על ידי אגף היעוץ במשרד החינוך והתוכניות מאושרות על ידי המשרד כתכניות הכלה והשתלבות (תוכנית 1704 ותוכנית 3056 במאגר).

תכניות רקפת מותאמות לבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים ותיכון.

אנו פועלים בעשרות בתי ספר בפריסה ארצית, פוגשים תלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ ומפעילים קבוצות וסדנאות בתוך בתי הספר ע"י צוות מנחים מקצועיים ומיומנים,
בסביבה בטוחה, מקבלת ומכילה.

חשוב לנו לפגוש ולסייע גם לתלמידים המתמודדים עם הקושי – אבל לא פחות מכך, גם לחבריהם לשכבה ולכתה, שיכירו, יכילו ויוכלו בעצמם להיות גורם משמעותי בתהליך.
לכן, בתכניות שלנו לבתי הספר אנו פונים ל- 3 "מעגלים":

השיח בכל התכניות והמענים מתמקד ומתבסס על ערכים של הכלה וקבלת השונה, חיזוק והעצמה, חינוך רגשי-חברתי (SEL) והכלה והשתלבות (מתאים גם לקבוצות תלמידים מחוננים, שיפור מיומנויות עמידה מול קהל ופרזנטציה, ועוד).

 

תהליך מחקר הערכה ומדידה שבוצע ב"רקפת" מעיד אף הוא על תוצאות משמעותיות ואף משנות חיים, של ילדים שעברו מהימנעות ובדידות להשתלבות ואף התיידדות.

עוד על תוצאות ההערכה ומדידה שבוצעו תוכלו לקרוא כאן.  

להלן מגוון התכניות החינוכיות:

תכניות ממוקדות במענה להשפעות הקורונה, במודל רקפת

"חוזרים לביה"ס, ביחד"
סדנת העצמה חברתית פוסט קורונה (לתלמידים מאותרים) >>

סדנה בת 6 מפגשים לחיזוק ושחזור המיומנויות החברתיות בקרב תלמידים שהשנה האחרונה יצרה נתק או ריחוק בינם ובין המרקם החברתי והמבנה הכיתתי. התלמידים יקבלו כלים לחיזוק ותרגול יכולות חברתיות שהודחקו, וסיוע בהחלפת דפוסים של הימנעות והתנהגויות מעכבות במוכנות להעז ולהשתלב.

"חוזרים לביה"ס, ביחד"
סדנה לחינוך חברתי פוסט קורונה (לכלל הכתה / השכבה) >>

סדנה בת 6 מפגשים לחיזוק ושחזור המיומנויות החברתיות בקרב תלמידים ומתן דגש על חשיבות הפן החברתי-רגשי לאחר שנה של ריחוק וטלטלה. בדרך חווייתית, מגבשת ומהנה יקבלו התלמידים מענה וכלים לשיפור התקשורת החברתית, לשיחזור ותרגול של מיומנויות חברתיות חשובות ולקידום אקלים של קבלת האחר.

מטרת התכנית הנה מחד הכלת המורה, וונטילציה, חיבור אישי לקבוצה, ומאידך מודלינג להנחיית קבוצת תלמידים שמטרתה הקשבה, הכלה, אמפתיה.

"להיות איתם"
ההורות למתמודדים עם קושי, ריחוק וחרדה חברתית (להורי התלמידים) >>

מפגש פתוח המשלב שיח מעמיק וכלים יישומיים להורי תלמידים החווים קשיים חברתיים על רקע של מופנמות וחרדה חברתית. ההרצאה תועבר ע"י מנחות תחום הורים ברקפת (מנחות הורים מוסמכות מכון אדלר). ניתן להמשיך את המפגש החד פעמי לסדנה בת 6 מפגשים קבוצתיים.

תכניות רקפת לבתי הספר מאושרות ע"י משרד החינוך כתכניות הכלה והשתלבות.
(סדנאות מאותרים: תכנית 3056, הדרכת צוות: תכנית 1704).

התכניות פועלות בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ וזוכות לפידבקים מצוינים ממנהלי בתי הספר, יועצות, מפקחות, צוותי ההוראה והחינוך, וכן מהורים ומהתלמידים עצמם. 

אנו מקיימים קשר הדוק, מקצועי ומשמעותי עם הצוותים, ורואים בקשר זה חשיבות רבה בהתקדמות התהליך.

תודה על מפגש מעשיר ומרתק, שעושה סדר בעקרונות המוכרים לנו, עם התאמה לסיטואציה הנוכחית. מודות מאד על כלים פרקטיים ורלוונטיים לתקופה (קורונה). תודה לכם על השותפות!

רחל גולדברג, מפקחת על הייעוץ במערכת החינוך - מחוז ת״א

הפגישות עם הצוות היו טובות ומועילות.... הועברו בצורה מעניינת והעבירו את המסר של רקפת. אחרי הפגישה המחנכים ידעו טוב יותר לאתר תלמידים (הזקוקים לעזרה). המנחה פזית מקצועית, מחוייבת, מתחברת לתלמידים, סוחפת ויצירתית. תלמידים משנה שעברה, שעברו 10 מפגשים, העידו על כלים ובטחון שרכשו בתהליך.

יונית, יועצת חינוכית, בי"ס עירוני א' תל אביב

היום הסתיימה אצלנו סדנת עמידה מול קהל. ברצוני להודות לכם על סדנה משמעותית המעניקה כלים כל כך חשובים לחיים לתלמידים. המפגשים הועברו על ידי תום בצורה מקצועית ומכוונת מטרה.... בכל מפגש היה ניתן לראות את השיפור וההתקדמות של התלמידים שאט אט נפתחו, איבדו את הביישנות ורכשו ביטחון עצמי לעמוד ולדבר מול קהל. התלמידים למדו כיצד להכין את ההרצאה, יציבה, שפת גוף, תנועה בדיבור ושימוש נכון בקול ובאינטונציה. תום העביר הכל בצורה כייפית שיצרה אווירה נעימה ונינוחה בשיעורים ושילב משחקים והומור בכל מפגש. התלמידים שיתפו פעולה וניכר כי נהנו מכל רגע. היום אמרו לי שחבל שהסתיימה הסדנא. כולי תקווה כי נהפוך סדנא זו למסורת בכיתות ח' בעתיד. תודה מקרב לב בשמי ובשם התלמידים.

מיכל סאסי רכזת הכלה והשתלבות, בי"ס שי עגנון נתניה

בתקופה של חוסר וודאות - המסגרת של רקפת נותרה יציבה וחשובה, עוגן חברתי ורגשי בתקופה מטלטלת. תודה!

תודה מצוות חינוכי בבי"ס בו פעלו תכניות רקפת בתקופת הקורונה

באמת זכיתי בים (המנחה). אני נמצאת איתה בקשר רציף ומקבלת עדכונים ונקודות חשובות שהיא מגלה על תלמידים, דגשים שעוזרים לי לעזור הלאה לתלמידים בתקופה הקשה הזאת של הקורונה. היא אדם אכפתי ונעים מאד לעבוד מולה. מקצועית ועם זאת שמחה ומשדרת המון אופטימיות. מסתכלת לתלמידים בגובה העיניים ומצליחה ברגישות מופלאה להגיע אליהם. מוצאת את הדרך לליבו של כל תלמיד ותלמידה

עדי, יועצת בית ספר יסודי יוחנני, הרצליה
מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר ונשמח לסייע:  
מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר ונשמח לסייע:  

אם נתקלתם בצורך ספציפי שאינו בפירוט התכניות – דברו עימנו.
אנו גאים בצוות גמיש ופתוח לרעיונות, ונשמח כמובן לסייע ביצירת מענה, המותאם במיוחד עבורכם ולפי צרכיכם.