ביה"ס להכשרת מנחי קבוצות במודל רקפת
בצל שנתיים של ריחוק חברתי על כל השלכותיו, התחדד הצורך בפוקוס על האתגרים החברתיים והרגשיים, של ילדים ונוער, צעירים ובוגרים.
במקביל, העולם המקצועי שלנו מוכוון להתמחות, התמקצעות ודיוק מיומנויות,
ולכן – זה בדיוק הזמן לקחת את הכישורים והאיכויות שלכם צעד אחד קדימה, להתמקצעות:
לימודי הנחיית קבוצות במודל רקפת
התמחות בחרדה חברתית ובדפוסים הימנעותיים
תכנית חד-שנתית ייחודית וחדשנית המשלבת לימודים תיאורטיים והתנסות מעשית הן בהנחיית קבוצות והן בחרדה חברתית. הזדמנות לרכוש ידע והכשרה מן המומחים בתחום.
השתלבות בקהילת המנחים של רקפת לאחר לימודים ופרקטיקום, תאפשר רכישת ניסיון והתמחות באחד התחומים המובילים והמרתקים בימים אלו.
(ההצטרפות כמנחים תבחן בסיום שנת הלימודים ומותנית בתנאי סף. לרקפת קבוצות ילדים ונוער, קבוצות צעירים ובוגרים, תכניות בבתי הספר, קבוצות הורים).
-
לימודי הנחיית קבוצות -
רקע תיאורטי והתנסות מעשית בהנחייה, דינמיקה קבוצתית ומודלים לעבודה קבוצתית. -
חרדה בכלל וחרדה חברתית בפרט -
התייחסות לחרדה אצל ילדים ונוער ואצל בוגרים, ותפקיד המעגלים התומכים. -
הנחייה במודל רקפת להתמודדות עם חרדה חברתית -
עקרונות הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי ושילוב עם כלים מעולמות הפסיכודרמה, התאטרון ועוד.
בעת סיום התכנית בהתאם לעמידה בתנאי הקורס ועפ”י החלטת הצוות, הסטודנט יוסמך ויקבל תעודת סיום:
“מנחה קבוצות במודל רקפת, עם התמחות בחרדה חברתית ובדפוסים הימנעותיים”.
*בוגרי התכנית יכולים להתקבל כחברים בעמותה הישראלית להנחייה ולטיפול קבוצתי.
מזהים את עצמכם כבעלי כישורים בעבודה עם אנשים?
מתעניינים בכלים הדרכתיים ובהנחייה, לשיפור איכות החיים של ילדים, נוער ובוגרים?
למדתם ורכשתם ניסיון בכל אחד מהתחומים:
הנחיית קבוצות, סי.בי.טי (CBT), נלפ (NLP), אימון אישי, קאוצ’ינג, טיפול קבוצתי, פסיכודרמה, תאטרון פלייבק, מיינדפולנס, אימון בני נוער, אימון מתבגרים, הדרכת נוער, קידום נוער, ייעוץ חינוכי, עבודה סוציאלית, ועוד
הצטרפו אלינו, הרחיבו את הידע והכלים והשלימו את ההכשרה למקצוע מבוקש וחשוב – הנחיית קבוצות עם התמחות חברתית חדשה וייחודית –
הנחייה במודל רקפת, קבוצות לחרדה חברתית ודפוסים הימנעותיים.
הקורס הבא ייפתח ב-14 במרץ 2023, במתכונת אונליין,
בשילוב עם 3 ימים מרוכזים שיערכו בבית רקפת בת"א.
(הפרקטיקום נערך במתכונת פרונטלית).
לפרטים והרשמה לתכנית:
עכשיו כשסיימתי את הקורס ויש לי את התעודה - יש לי הרבה יותר ביטחון, גם בהנחיה שלי וגם בעצמי -
לקחת את זה ולהפוך את זה למקצוע.נועם טלשיר, בוגרת הקורס ומנחת קבוצות ברקפת
הפרטים הטכניים:
הקורס הבא ייפתח ב- 14 במרץ במתכונת אונליין,
בשילוב עם 3 ימים מרוכזים שיערכו בת"א.
(הפרקטיקום נערך במתכונת פרונטלית).

תאורטי או מעשי?
כל המפגשים משלבים חלק ראשון של הקניית ידע תאורטי, וחלק שני של התנסות מעשית בקבוצה. במהלך ההתנסות נלמד ליישם את העקרונות בהנחייה עפ"י מודל רקפת ונתרגל - הן בתפקיד משתתף והן בתפקיד מנחה.

מבנה הקורס ושעות לימוד
משך התכנית 264 שעות אקדמאיות, הלימודים מתקיימים בשני סמסטרים וכוללים גם פרקטיקום (סטאז'), שיתחיל מהסמסטר השני.

פרונטלי או מקוון?
הקורסים מועברים בשלוש מתכונות, בזמנים שונים:
קורס פרונטלי / קורס מקוון / קורס משולב. הקורס הפרונטלי והימים הפרונטליים בקורס ההיברידי מתקיימים בבית רקפת בת"א. קורס אונליין והחלקים שהם אונליין בקורס המשולב מתקיימים ב- ZOOM.
שעות הפרקטיקום יהיו תמיד פרונטליות.

למי זה מתאים?
מתאים לבעלי זיקה חינוכית, טיפולית והדרכתית המעוניינים לקחת את הכישורים והאיכויות שלהם צעד אחד קדימה. התמקצעות - בהנחיית קבוצות, והתמחות - בחרדה חברתית.
עמותת רקפת פועלת מאז 2013 במטרה לשנות את המציאות הקשה של המתמודדים עם בדידות וחרדה חברתית, ושל כולנו – כחברה.
החרדה החברתית היא השכיחה מבין החרדות של העת המודרנית, וביתר שאת היום – לאחר משבר הקורונה. יחד עם זאת – החדשות הטובות הן שהיא לחלוטין ברת טיפול, ואפילו קצר טווח וחווייתי במודל רקפת, שיכול להיות ממש בגדר משנה חיים.
הקבוצות החברתיות-רגשיות שמפעילה העמותה לילדים, נוער, צעירים ובוגרים, נולדו מתוך ההבנה כי כדי להתמודד עם אתגרים וקשיים חברתיים – יש לפעול בזירות החברתיות, וכי הדרך לחיזוק ולפיתוח ביטחון ומיומנויות חיברות היא דווקא – ביחד. בקבוצות.
במהלך השנים צברנו ניסיון עשיר ומשמעותי בתחום והפכנו לארגון מוביל והמחזיק בידע רב וניסיון מעשי רחב היקף.
- פיתוח מיומנויות וכישורים וחיזוק החוסן החברתי של המשתתפים, כדי לאפשר להם השתלבות חברתית מיטיבה;
- העלאת המודעות וקידום שיח המבוסס על ידע, הבנה והכלה – במעגלים השונים;
- מתן כלים אפקטיביים ומקצועיים לצוותי חינוך, ייעוץ, הדרכה וטיפול שמלווים את המתמודדים בשטח.
רקפת מפעילה היום כ- 50 קבוצות ילדים ונוער בפריסה ארצית, כ- 25 קבוצות לצעירים ולבוגרים, הרצאות והדרכה פרטנית וקבוצתית להורים ומעל 100 תכניות במודל רקפת במערכת החינוך, לתלמידים ולצוותים.

לב הארגון והפעילות הוא - מנחי הקבוצות שלנו!
חברי הועדה המייעצת

מר אילון סלייטר
חבר הוועדה המייעצת
יועץ ארגוני ומנחה קבוצות,
בעל תואר שני בפסיכולוגיה חברתית וארגונית מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, חבר סגל התוכנית להנחיית קבוצות, באוניברסיטת ת”א

פרופ' עידן אדרקה
חבר הוועדה המייעצת
פסיכולוג קליני מומחה ופרופסור מן המניין באוניברסיטת חיפה.
מומחה בחרדות בכלל וחרדה חברתית בפרט, ראש המעבדה לפסיכופתולוגיה ותהליכים טיפוליים, חבר מומחה ומדריך מוסמך של האיגוד הישראלי לטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

הגב' נאוה רוזנווסר
חברת הוועדה המייעצת
סגל ההוראה

דר' יוני שלום
חרדה וחרדה חברתית
בעל תואר שלישי בפסיכולוגיה קלינית,
מומחה לבריאות נפש דיגיטלית,
מתמחה בתחום חרדה חברתית

דר' תמר שגיב
הנחיית קבוצות
מרצה בתחום הנחיית קבוצות,
מנחת קבוצות ומדריכה,
מטפלת אישית וקבוצתית

אינה פרוג
עקרונות הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי
פסיכותרפיסטית התנהגותית קוגניטיבית,
מרצה בתכנית LI-CBT במכללת בוינגייט,
מנהלת מקצועית בעמותת רקפת

מעין כפיר
התנסות תהליכית בקבוצה
מטפלת בהבעה ויצירה, מטפלת פרטנית וקבוצתית
מנהלת ביה”ס להכשרת מנחי קבוצות,
ומנחת סופרויז’ן בעמותת רקפת

דנה עלי רז
מודל רקפת
מטפלת Li-CBT & CBT ומיינדפולנס,
מנחת סופרויז’ן בעמותת רקפת

אבנר דפני
מודל רקפת
מנחה קבוצות

רן פרופיס
מנחה קבוצה תהליכית
פסיכולוג ארגוני מומחה ומנחה קבוצות,
ומנחת סופרויז’ן בעמותת רקפת

ד''ר רוני אורן יגודה
מרצה
פסיכולוגית קלינית מומחית ומשפטנית

ד''ר אירית לוי פלדמן
מרצה
פסיכולוגית ויועצת אירגונית,
מרצה בתחום הנחיית קבוצות והתנהגות ארגונית

אריאל בנבניסטי
התנסות תהליכית בקבוצה
מטפלת בהבעה ויצירה, מטפלת פרטנית וקבוצתית
מנהלת ביה”ס להכשרת מנחי קבוצות,
ומנחת סופרויז’ן בעמותת רקפת

חפציבה ויניק
מודל רקפת
מנחת הורים ומטפלת CBT
מנחה בעמותת רקפת
ומרצה בביה”ס להכשרת מנחי קבוצות

נירית ריין שריאל
מודל רקפת
מנחה קבוצות

נאוה רוזנווסר
מרצה אורחת

פרופ' צופי מרום
מרצה אורחת
פסיכולוגית קלינית, מומחית בטיפול CBT,
התמחות בהפרעות חרדה
בדגש על חרדה חברתית
יו”ר איט”ה ומנהלת מרפאת חרדה בביח גהה לשעבר

אסנת הראל
מרצה אורחת
מנכ”לית מכון אדלר, לשעבר,
יועצת לפיתוח מודעות וניהול מערכות יחסים
תובנות שקיבלנו מהשטח
בשנה החולפת קיימנו מחקר מדידה והערכה מקצועי ומעמיק, שנועד ללמידה והשתפרות בתחומים השונים של העמותה.
מתוך המחקר שהתמקד בבוגרי ובוגרות התוכנית להנחיית קבוצות במרכז ההכשרות של רקפת, הבאנו את נקודות הציון שהיו משמעותיות במיוחד, והדגימו לנו כיצד הבוגרים והבוגרות חוו את תהליך הלימודים אצלנו. המחקר התנהל בצורה של משובים איכותניים שהועברו בקרב בוגרי ובוגרות הקבוצות השונות, והתוצאות עובדו ונותחו ע”י צוות חוקרות מקצועי חיצוני.




