להתחיל את שנת הלימודים עם מזג אוויר (כיתתי) טוב יותר

חופשת הקיץ תיכף מסתיימת, הטמפרטורות כך מספרים לנו יורדות לאט לאט ועמן גם הלחות. מזג האוויר משתנה ותופס מקום בשיח ובתחושות שלנו, 
ולא פחות חשוב ממנו – האקלים עמו נתחיל את שנת הלימודים החדשה שבפתח. האקלים הכיתתי.

את עומדת לקבל כיתה חדשה או ותיקה, ולא משנה איך נסתכל על זה – הכיתה שלך הולכת להיות הקבוצה החברתית שלך, עמה תבלי לא מעט זמן. האקלים שישרור בקבוצה זו הוא קריטי. 
כמעט כל היבט בעבודתך יושפע ממנו.  החל מהצלחות פדגוגיות, ניהול הכיתה, בעיות משמעת ועד לדבר הכי בסיסי –  החשק והרצון לקום בבוקר ולהיכנס לכיתה ולבלות עם תלמידייך את יומך.
וכל זאת נכון כמובן גם לתחושות של תלמידיך.

כן, הרבה מונח על המאזניים אבל החדשות הטובות הן שלמחנכ.ת יש השפעה ותרומה רבה ומשמעותית לאקלים המצוי בכיתה.
מחקרים רבים  מדברים על חשיבות האקלים הכיתתי, אשר תורם לתחושת השייכות של התלמידים, מפתח את הרצון ללמידה והגעה לבית הספר, מאתגר את התלמידים ומעניק להם חוויית למידה טובה, מאפשר להם את היכולת להביע את עצמם בחופשיות ולהרגיש ביטחון במרחב החברתי והלימודי. אקלים כיתה חיובי תורם גם לדימוי עצמי גבוה של התלמיד ומכאן – מוביל אותו להצלחה לימודית. אקלים בריא מעודד את כל הנמצאים במערכת (תלמידים, מורים והורים) למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר ולהפיק מעצמם את המירב ואת מיטבם, בהנאה.

 

כתבתה של מיטל חג’בי פסאי, יועצת חינוכית, מדריכה במשרד החינוך ומאמנת, מנחת תכניות פסיכו-חינוכיות בעמותת רקפת
התפרסמה ב”הגיע זמן חינוך” 
ויכולה לסייע למחנכים ומחנכות להתחיל את השנה ברגל ימין ועם בריזה של רוחות נעימות ומרעננות (:

אל תתלבטו לבד, צרו קשר - נשמח לעזור!
מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר ונשמח לסייע: