מחשבה להחלפה: ערכת קלפים ייעודית להרחבה ושכלול של דפוסי החשיבה

“בעולמם הפנימי של המתמודדים עם חרדות בכלל וחרדות חברתיות בפרט, יש שיח מתמשך ועמוק. שיח שיפוטי וביקורתי, שלעולם לא יקיימו עם אחרים – אבל כלפי עצמם הם מקיימים יומיום, דקה דקה. הוא ממוקד ב- “מה יחשבו עלי”, ” איך זה יראה”, “מה יגידו” והוא אינו חיובי או אוהד, בלשון המעטה…..

עולמו של החרד חברתית הוא עולם של הימנעות, כמעט תמידית, מה שמייצר תחושה אין סופית של ויתור וחוסר מסוגלות. “מה היה קורה אם”? חוויה מתמשכת של להיות לצד אירועי היום-יום ולא להיות חלק מהם. לרצות – ולא לממש….

אחד הכלים שמסייעים לי מאד כמנחה וגם כיועצת בקליניקה הם הקלפים, שמאפשרים לנו לדבר על אתגרים, קושי, כאב בצורה שהיא מספיק “מורחקת” כדי לאפשר פתיחות, ומספיק קרובה כדי לייצר הבנה והפנמה. ערכה כזו, שפותחה בעמותת רקפת נקראת “מחשבה להחלפה” והיא סדרת קלפים מיוחדת ומדויקת שמאפשרת לראות את התמונה החברתית שלי מעט אחרת – דרך שינוי של דפוסי חשיבה…. היופי והייחודיות של ערכת הקלפים הוא במגוון האפשרויות שהיא פורסת בפני המשתתפים. למי שמחזיק בדפוסי חשיבה שליליים ומעכבים, שיש בהם אופציות בודדות וחד משמעיות בלבד, לא פשוט להגיע לבד לאפשרויות אחרות, נוספות, מלבד אלו שהוא או היא כ”כ רגילים להחזיק בהן. הקלפים מביאים בפניהם מבחר רחב של מחשבות חלופיות, שלעתים מפתיע עד כמה הן עשויות להתאים לאותה סיטואציה שרגע קודם לכן ראיתי בשחור-לבן מוחלט”.

קראו את כתבתה של צורית יהודה, מנחת הורים וקבוצות ורכזת מקצועית ברקפת, על הרחבה ושכלול דפוסי חשיבה, ועל ערכת הקלפים שלנו, “מחשבה להחלפה” – לעבודה קבוצתית, פרטנית או עצמית, בחיזוק הביטחון ותחושת המסוגלות החברתית. 

נגן וידאו
אל תתלבטו לבד, צרו קשר - נשמח לעזור!
מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר ונשמח לסייע: