"מסע אל הבדידות" של רוני קובן בהשתתפות עמותת רקפת

העיתונאי רוני קובן, בסרטו “מסע אל הבדידות” (חלק מן הסדרה הדקומונטרית  “יוצאים מהכלל”), יוצא לחקור את אחת התופעות הכואבות והנפוצות בימינו – הבדידות. 

במסגרת מסעו פגש רוני את ליאד ונועה, משתתפות בקבוצות רקפת, והתארח בקבוצת רקפת תיכון בת”א, מהם שמע על חרדה חברתית ועל בדידות שהיתה עבורם דרך חיים,
וגם – על הדרכים להתמודד עמה טוב יותר ואפילו להשאירה מאחור.

מוזמנים לצפות בליאד, נועה וקבוצת רקפת ת”א בהנחיית יעל ורסנו ויערה טישלר, מארחים את רוני קובן בשני פרקים מרגשים ומרתקים, ובעיקר – מעורר השראה.

 

תודות מכל הלב לרוני קובן, לגלעד טוקטלי הבמאי, לנדב יצחקי מלהק ותסריטאי, לכל צוות “יוצאים מהכלל” הנפלאים ולכאן 11.

"מסע אל הבדידות" פרק א'

ברקפת למדתי שבדידות לא חייבת להיות מצב סטטי, זה לא גזירת גורל שתוקעת אותך כל החיים -
הנה מקום שעוזר לצעירים שמפחדים מכל אינטרקצייה אנושית להיפתח. להתחיל דיאלוג.

"מסע אל הבדידות" פרק ב'

מהי חרדה חברתית?

הפרעת חרדה חברתית מוגדרת כפחד לא רציונלי ומתמשך ממצבים חברתיים –
כלומר יש אי התאמה בין היכולות והאיכויות של האדם אל מול תחושת המסוגלות שלו בחברה, והחשש שלו מהתמודדות עם סיטואציות חברתיות, אפילו היומיומיות שבהן.

החרדה החברתית היא ההפרעה הנפוצה ביותר מבין הפרעות החרדה בעת המודרנית ובמידה רבה היא גם השקופה ביותר. רבים מאד הם האנשים שמתמודדים עמה ואינם יודעים זאת, או אינם יודעים לקרוא לה בשם, ומכאן גם אינם מכירים את האפשרויות להקל על המצוקה.

החדשות הטובות הן שהחרדה היא לחלוטין ברת טיפול, ואפילו קצר טווח וחווייתי, שיכול להיות ממש בגדר משנה חיים. הקבוצות החברתיות-רגשיות שלנו ברקפת נולדו מתוך ההבנה כי כדי להתמודד עם אתגרים וקשיים חברתיים ולחזק את החוסן והביטחון החברתי – יש לפעול ביחד. בקבוצות.

 

סימניה ואותותיה הראשונים של חרדה חברתית מתחילים בילדות ונהיים נוכחים יותר ויותר לקראת גיל ההתבגרות. עם זאת, החרדה אינה נוטה לחלוף מעצמה, להיפך, ואנשים שלא טיפלו בחרדה בגיל צעיר – ימשיכו להתמודד עם השלכותיה גם בגיל בוגר.

כתוצאה מהחשש מלקיחת חלק בסיטואציות חברתיות, החרדה החברתית משפיעה על תחומים רבים בחיים, מייצרת דפוס של הימנעות ומקשה מאד על השגרה וההשתלבות במעגלי החיים. 

היא עלולה לפגוע בהישגים הלימודיים והתעסוקתיים, בהתפתחות אישית ומקצועית, בגיוס לצבא, ביצירת קשרי חברות וזוגיות, בהתנהלות יומיומית שוטפת ועוד.

בהיעדר טיפול והכלה עלולה להתפתח הימנעות גורפת ממצבים חברתיים ובעקבותיה בדידות גוברת, לעתים עד כדי דכאון, שימוש בחומרים ממכרים ואובדנות.

מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר ונשמח לסייע:  
מתלבטים? מוזמנים ליצור קשר ונשמח לסייע:

עמותת רקפת פועלת משנת 2013 במטרה לשנות את המציאות הקשה של המתמודדים עם חרדה חברתית – ילדים, נוער ובוגרים – ושל כולנו כחברה.

מגוון התכניות והמענים של העמותה (בפריסה ארצית):

היא הרגישה שמישהו מבין בדיוק ויודע מה היא עוברת. בינתיים יצרה קשרים מחודשים וגם חדשים. ועכשיו -היא יוזמת ונהנית מחברה במינון שמתאים לה. לא ראיתי שינוי כ"כ גדול וכ"כ מהיר בחיי! תודה!

הקבוצה הזו היא פלטפורמה נהדרת ואין לי אלא להצר על כך שלא ידעתי על אפשרות כזו בשלבים הרבה יותר בסיסיים בחיים. זה לוקח זמן כמובן, אבל כל שינוי והתפתחות הם משמעותיים.