רקפת בסרטונים

בנערותה התמודדה אורי שכטר עם חרדה חברתית, שאיימה למנוע ממנה המון דברים שרצתה, ושלא היתה מוכנה לוותר עליהם.

כמנחת קבוצות רקפת, למופנמים וביישנים, המתמודדים עם קושי חברתי, הימנעות וחרדה חברתית, היא רוצה לומר: “עם סבלנות, עם הכלים הנכונים ועם מקום בטוח אפשר להגיע רחוק הרבה יותר ממה שאי פעם חשבת”. 

האתגר המשמעותי ביותר עמו מתמודדת מערכת החינוך היום הוא חברתי-רגשי ולא פדגוגי, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים, בהצלחה, עם ידע מקצועי ועם מיטב המנחות והמנחים, בתוכניות רקפת לחינוך – בבתי הספר.

נועה ניר-קריב מספרת על תוכניות רקפת למערכת החינוך, לחיזוק חברתי ולמניעת בדידות.

ריחוק חברתי וחרדה ממצבים חברתיים מייצרים אצל חלק גדול ממי שחווה אותם קושי כפול – אני מול עצמי ו- אני מול הסביבה. הרבה פעמים זה מלווה גם בפחד לאכזב או להכעיס את ההורים, המורים, החברים. הצורך להסביר: למה אני ככה, מה כל כך קשה ב: להתקשר / לענות / להיות חלק… זה לא פשוט. בקבוצות רקפת קורה דבר כמעט הפוך. הקושי הוא מוכר, מובן וברור לכל מי שבקבוצה ולא צריך להסביר או להתנצל. 

לימודי הנחיית קבוצות במודל רקפת – שילוב של התמקצעות, התנסות מעשית ושליחות חברתית.
מרכז ההכשרות של רקפת, מכשיר מנחי ומנחות קבוצות עם התמחות ייעודית בקשיים חברתיים, בדפוסי הימנעות ובחרדה חברתית. תוכנית חד שנתית מקצועית ועשירה המשלבת ידע תאורטי עם התמחות מעשית בקבוצות פעילות.

אם גם אתם מזהים את עצמכם בסרטון הזה, או מכירים אדם הסובל מבדידות וקושי ביצירת קשרים חברתיים, אתם מוזמנים להכיר את עמותת רקפת, ואת פעילותה שמשנה חיים!

בספטמבר 2023 קיימנו קמפיין גיוס המונים לטובת פעילות העמותה בהפגת הבדידות. כל תרומה, שיתוף וחיבור, עוזר לנו להרחיב את פעילות העמותה ולקלוט עוד משתתפים ומשתתפות. לתרומות – לחצו כאן.

לחרדה חברתית פנים רבות, אבל המשותף לכולם: תחושת פחד וקושי מתמשך ולא נקודתי, ממצבים חברתיים. לעתים עד כדי הימנעות, ריחוק וניתוק עצמי שמביא לבדידות גדולה. מה שעוד חשוב לדעת הוא שהחרדה אינה רציונלית, והתחושה הדחויה שהאדם שמתמודד עם חרדה חברתית מרגיש – אינה קשורה לתפיסה של סביבתו אותו. אפשר וכדאי לחזק את “השריר החברתי”.

“איך לשרוד שיחות חולין”

סרט י”א במגמת קולנוע של תיכון בן צבי 2023 

גרג קרסיק הוא אחד המנחים הוותיקים בעמותת רקפת, ובעל חיבור עמוק לתחום, שכן הוא בעצמו התמודד עם חרדה חברתית.

שחר המהממת סיימה תהליך משמעותי ומשנה חיים לטענתה, בקבוצת רקפת תיכון. רגע לפני שהיא פורשת כנפיים וממשיכה לחייה הבוגרים, היא בחרה באומץ רב וברגישות אין סוף – לשתף, כדי לסייע לנערים ונערות שיזדהו עם סיפורה, יזהו בו את עצמם.ן, ויחליטו להתחיל את השינוי – גם אצלם.ן.

התכניות שלנו, לבתי הספר ולמערכת החינוך נועדו לסייע לתלמידים ולתלמידות המתקשים בסיטואציות חברתיות וחווים בדידות ואי השתלבות, בשל מופנמות או חרדה חברתית, וכן להעלאת המודעות החברתית לנושא.

“השיא של הדבר הזה היה לראות מה קורה כשהיא התגייסה לצבא” – מספרת פזית, אמא למשתתפת בקבוצת רקפת תיכון, שסיימה תהליך אישי משמעותי.

עמנואל פפר ביישנית ומופנמת מאז שהיא זוכרת את עצמה. לאחר שנים שהחרדה החברתית גבתה מחיר ואיימה לצמצם כל תחום בחייה. היום היא בת 47, פסיכותרפיסטית גופנית ומנחה בהתנדבות קבוצת בוגרים בעמותת רקפת (המתמחה בחרדה חברתית). 

יום שיא משותף עם תלמידות תיכון אורט כפר סבא, לשיפור האקלים החברתי בבית הספר ולעלאת המודעות לנושא החרדה החברתית וקשיים חברתיים בכלל בקרב בני נוער

למעלה משליש מהמתמודדים עם חרדה חברתית מחכים עשור או יותר עד שפונים לקבל עזרה ותמיכה. בזמן הזה נמנעים מהם חיים חברתיים נורמטיביים ומהנים להם הם ראויים, כמו כולם. פרסומת חברתית בהפקת מגמת ניו מדיה, תיכון אורט כפ”ס, עבור רקפת.

ליהי משתתפת בקבוצת רקפת מתבגרים, משתפת בתחושות ובחוויות שלה כמתמודדת עם חרדה חברתית

הילה, משתתפת ובוגרת קבוצת רקפת, משתפת על התהליך שעשתה בקבוצה, על החששות וההצלחות

רותם, משתתף בקבוצת רקפת מתבגרים, מספר על איך הגיע לרקפת ועל התהליך שעשה 

דנה, מנחת קבוצות רקפת לשעבר והיום וסופרויזורית למנחי העמותה, מספרת על התהליך שעוברים מתמודדים עם חרדה חברתית בקבוצות

שלי, אמא של ליהי, משתתפת בקבוצת רקפת, משתפת בתחושות ובאתגרים ההוריים

קבוצות האונליין שלנו מתנהגות כמו מפגש בקבוצת רקפת רגילה, עם הבדל אחד קטן: כל אחד מהמשתתפים בקבוצה (וגם המנחים) נמצא בביתו מול המחשב או הטלפון החכם. קבוצות האונליין מוכיחות עצמן בימי הקורונה ככלי משמעותי וחיוני, עוגן פעיל וחשוב עבור משתתפי הקבוצות שלנו.

תלמידות מגמת ניו מדיה מתיכון אורט כפר סבא, בשיתוף פעולה מרגש עם עמותת רקפת, יזמו, תכננו, הפיקו והוציאו אל הפועל – יום שיא מיוחד שמטרתו: שיפור האקלים החברתי בבית הספר והעלאת המודעות לנושא החרדה החברתית וקשיים חברתיים בכלל בקרב בני נוער

היליי שהשתתפה בקבוצות הבוגרים של רקפת היא מהאנשים שאתה פוגש – ונשאר עם חיוך לכל היום. היא מלאה באנרגיות, היא אשת שיחה נעימה ובעלת ווייב מעולה. אבל… היא לא תמיד היתה כך.

הלל, משתתפת בקבוצת רקפת מתבגרים מספרת על תחושת ה”ביחד” בקבוצה, ועל הדברים שהעזה – אחרי

פרוייקט גמר של מעיין כהן, בוגרת לימודי תקשורת חזותית במכון הטכנולוגי חולון. מתאר בצורה מדויקת ומרגשת תחושות ומחשבות של אדם ביישן.

“מורידות את המסכות”, סרטון שיצרו תלמידות ממגמת ניו מדיה באורט שפירא, כפר סבא, בו הן מתארות את הקושי שחווים מתמודדים עם חרדה חברתית, את המקום החשוב שיש לחברים, משפחה, סביבה בתהליך ההתמודדות ואת האפשרות לסייע.

ליאת, משתפת מניסיונה ומחוויותיה – על חרדה חברתית ועל להיות מנחת קבוצות ברקפת

מירב, אמא של ירדן, משתפת על התהליך המשמעותי שעשתה ירדן, בהתגייסות כל המשפחה – להתגברות על חרדה חברתית, ועל האנשים והכלים שסייעו לה

“מילה של תומר” – פרק ראשון, על המנחות והמנחים של רקפת

“מילה של תומר” – והפעם, הטריק הידוע: מופרך ומצחיק, שמסייע בהתמודדות עם חרדות וחששות ועוזר לנו לעשות את הלא יאומן (:

“מילה של תומר” – פרק שלישי, על אחד הכלים השימושיים והאפקטיביים ביותר אצלנו בקבוצות – חשיפות. 

בשנה האחרונה היקף הפעילות ברקפת גדל ללא היכר. לא מדובר בנס. זו תוצאה של עשייה רבה ומאומצת, של צוות מסור ומחוייב, של חשיבה והובלה פורצת דרך. 
 

איך נתפס בעיניכם לחופש הגדול? איך אתם זוכרים אותו כילדים? ים? חברים? קייטנות? בילויים?  או…. לבד-לבד, מחכים שהחופש ייגמר? 

ילדים רבים מאד מכירים רק את האופציה השניה, ומעבירים את חופשת הקיץ בבדידות קשה. אנחנו קוראים להם להכיר אופציה אחרת – קיץ ביחד! עם קבוצת חברים שמרגישים וחוששים ממש כמוהם, ובהנחיה צמודה, מקצועית ורגישה.

שני, משתתפת בקבוצת רקפת מספרת על תחושת הניצחון שלה כשגברה על החרדה החברתית ושינתה את מציאות חייה

“קבוצות לביישנים, אבל ממש…”
סרטון רקפת של פעם, שמספר סיפור מאד עדכני (:

תומר ויעל – מנחה קבוצות רקפת ומשתתפת בקבוצת בוגרים, משתפים מניסיונם האישי – על חרדה חברתית, על ההתמודדות, ועל התהליך והכלים שסייעו ומסייעים להם

אבנר, מנכ”ל רקפת בכנס “חרדה חברתית” באונ’ חיפה, מספר על פעילות העמותה ומטרותיה, ועל החשיבות הרבה שאנו רואים במתן מקום מכיל ומאפשר למופנמים ושקטים שקשה להם חברתית.